torsdag 22 mars 2012

varför alltid vara värst?

varför måste allt vara en tävling? varför måste man känna att man måste vara bättre än någon annan? det är vad jag fråga mig själv dagligen för jag har en tendens att göra allt till en utmaning och tävling. det är bra att utmana sig själv och att pusha, men ibland måste man bara säga nej. jag skyller på mitt tävlingssinne!
varje gång jag kommer till gymmet är det som att jag scannar rummet efter någon jag kan tävla emot. se om jag finner någon i min storlek och sedan göra alla övningar dubbelt så många eller med tyngre vikter. det låter väl helt okej? men ibland kommer jag till gymmet och in till kvällen klass och alla i rummet är killar. sist det hände kunde jag inte gå på nästintill en vecka. jag har aldrig i livet haft sådan träningsvärk. varenda muskel i mig skrek efter att få vila, men du vet vad man säger: walk it off

igår hittade jag ännu en motståndare, så vi får väl se om jag kan röra mig i mina högklackade spetsskor på galamiddagen ikväll, eller om jag kommer se ut som en gammal pensionär som glömt käppen hemma.


1 kommentar:

Anonym sa...

du är rolig du gumman,lycka till med träningsvärken och med jippot ikväll-kram mamma