tisdag 27 mars 2012

random, just random

varför ska vi tjejer vara så jobbiga? varför måste vi över analysera allt? varför kan inte bara tankarna stängas av och vara avstängda? varför kan vi inte vara lite mer som killar och bara helt oförstående inte vara aktiva i omvärlden? varför kan det inte vara ombytta roller? att vi tjejer går runt i vår shopping, träning och dricka alldeles för mycket vin utan att tänka på killar eller pojkvänner, och sedan att killarna sitter hemma eller på jobbet och överanalyserar morgonen, kvällen och det oförklarliga sms:et från en tjej eller flickvän.


jag skulle inte bara njuta av tanken av att de måste leva med vad vi flesta tjejer tänker på, och analyserar hela dagarna, utan detta skulle kanske göra dem mer medvetna om vad de gör. jag ska göra precis som jag alltid gör.....gömma mitt huvud i sanden och ignorera mina tankar och omvärlden. leva i min bubbla och bestämma medvetet över den. jag kör mitt eget race och vill inte släppa någon in. det är alldeles för riskfullt och farligt. 

Inga kommentarer: