onsdag 26 oktober 2011

varför varför varför?


åh vilken röra (som alltid!)
man har verkligen otur när alla i din närhet konstaterar att sådan saker bara händer mig.
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
nu skulle jag har varit på en känd nattklubb i Prag och sedan sova på fint hotell med en fin vän.
MEN här sitter jag i mina mjukisbyxor och skriver skolrapport istället.
och konstaterar än en gång att holland gör mig trött och att min otur liknar numera klichés

efter störningar på spåret lämnar inga tåg stationen och personalen rekommenderar mig att ta bussen
men när jag sedan suttit där i 10min blir informerad att detta är långsammare än vilket annat alternativ! efter att ha sprungit på ett tåg i rullning
och lyckats hinna med en transfer buss till den lilla flygplatsen
står där en väldigt osamarbetsvillig anställd med 0 intresse att hjälpa.
Kundservice? NEJ

efter att se mitt flygplan lyfta tar jag mitt rosa handbagage och sätter mig på tåget hem igen.
holland du gör mig trött!
imorgon ska jag bara flyga iväg, för man kan väl inte ha otur 2 dagar i rad?
"knock on wood"



helgens guide
imorgon imorgon imorgon

Inga kommentarer: