torsdag 13 oktober 2011

bokens öde


imorgon ska jag debattera och diskutera om bokens tid nu är över. smart-phones och internet kommer ta över och böckernas tid är slut. svårt när jag är en utav de personer som verkligen uppskattar en bok och känner ett måste utav att ha just en bok att hålla i när jag ska läsa.
 varken en kendal eller iPad kan ta ifrån den känslan av att ha en riktig bok i mina händer. värken man får i sina armar när man i sängen måste ligga och hålla upp boken så man kan läsa orden.
 boken som med en duns väcker en när man slumrat till. sidorna som måste bläddras och känslan utav att bläddra den sista sidan och inser att den är slut.
skrämmande och läsa alla atriklar och undersökningar som allt pekar på att bokens öde är mörkt.imorgon ska jag tala emot allt detta och övertyga att internet och mobiltelefoner överträffar boken.

Kommer boken försvinna?

2 kommentarer:

Unknown sa...

NEJ Sandra! Boken kommer INTE försvinna! ;)
Jag håller med dig (din äkta åsikt, alltså) - böcker behövs! Och det är stor skillnad att läsa en bok på riktigt, och på en läsplatta. Ljuset är jobbigt i ögonen, tekniken kan strula... En bok kan du ta med dig överallt - den behöver inte laddas. :)

Boken är en överlevare.

Anonym sa...

Hej gumman lyckades du rädda boken igår?????????Kram mamma
Hoppas allt är bra med er och att ni får en härlig helg