onsdag 19 oktober 2011

en paus i tentaplugget


det har varit väldigt mycket plugg och lite fritid men så är det väl när man är student.
har det inte varit plugg har det varit mycket komplikationer och fix här hemma.
veckorna går så snabbt att jag inte ens hinner med.
imorgon skriver jag min sista tenta innan det är dags för höstlov. höstlov?
känns ju som om sommaren just slutade och nu är vi redan halvvägs mot jul.

jag och min inneboende ger varandra pluggstöd och det känns skönt att har någon vid sig
och som förstår mig så bra att vi inte behöver prata. efter snart tre veckor i denna lilla lägenhet har vi börjat vänja oss vid varandras närvaro och vanor.

efter några intesiva dagar med bara pluggkompisar runt sig var det rättså skönt när fröken Van der Post kom över för middag. att bara få prata om någonting annat än bara plugg....haha att även få skvallra lite och bara störa oss över knäppa saker som våra sambos gör.
tiden bara sprang iväg och det var med ett leende på läpparna jag satte mig ner i soffan med en stor kaffe. jag har så mycket att se framemot, att jag ska försöka njuta


Inga kommentarer: