onsdag 5 oktober 2011

husgäst

denna veckan känns tung väldigt tungt. inget känns som vanligt och allt är upp och ner. min bubbla har spruckit och jag sitter förvirrat och plockar upp de vassa bitarna. det är så mycket måsten i mitt huvud. så mycket jag vill men inte kan. man borde väl njuta utav student tiden. just nu längtar jag tills den är över. att jag kan lägga undan alla mina böcker, block och formler. börja mitt "vuxna"-liv. det känns som att tiden bara står still och att jag bara står här och trampar. allas liv rusar förbi och utvecklas medans mitt sitter fast i ett hårt klister.

 jag vill göra allt jag drömmer om och slippa tänka på att jag är student och borde leva som en. jag drömmer om semester, men sitter inne och skriver på en skolrapport. jag drömmer om god mat och fina viner medan verkligheten är energy dryck och nudlar. jag drömmer om mina nära kära som är längre bort än vad jag vill. det är dessa gråa dagar som man behöver en push och support. men jag har ju iallafall fått tillbaka en fin vän på "hemma plan". närmare än någonsin, nämligen i mitt vardagsrum.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj det var mycket tunga och tänkvärda ord min lilla tös,hoppas du snart känner lättnad igen.Lite nyfiken på gästen i rummet???? kram mamma som ochså ofta saknar dig här hemma...........