måndag 5 september 2011

förändring är ordet

verkligheten är tillbaka. det som legat glömd och gömd under en tid. den ska nu fram och upptäckas på nytt. nya ansikten har ersatt de gamla. några saknade, några inte. kan tänka mig att salen kommer vara tom. stolar kommer gapa tomma. förändring är ordet för denna terminen. det är vad jag behöver. jag vill ha förändring. jag vill börja om pånytt. förändring, lycka och lugn vill jag finna. jag trodde man skulle känna sig trygg och tillfreds när man kommit ur tonåren. men som trasa blir kastad i vasken, har jag blivit kastad tillbaks i utveckligen. tappat fotfästet och står nervöst i hörnet och stammar. vem är denna människa? hur svårt kan det vara att bara vara sig själv? en ny värld av mycket fördomar och jag står förtvivlat och slåss i mörkret. kan man tappa sig själv? har det gått så långt att jag låter andra bestämma vem jag är. hur mycket kan man sakna sig själv innan det slås i spillror. ångest ångest. från och med idag är ordet förändring.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Älskling. Jag finns här - glöm inte det!
Bara skicka iväg ett mejl, eller ring om du behöver prata.
Jag har mycket plugg nu och är dålig på att skriva -men du finns i mina tankar hela tiden.

Puss!

Anonym sa...

oj det var tunga allvarliga ord
styrkekram från mamma