lördag 10 september 2011

uppräddad katastrof

ibland kan romantiken bara inte funka! den är inte som ett brev på posten som man själv kan bestämma sig för när det ska levereras. jag och min sambo är ett utmärkt exempel, eller iallafall jag. jag är som en vresig tonåring och en kinkig treårig. vill jag inte så vill jag inte. jag tänker för mig själv "när ska jag växa upp?" två års dagen blev minst sagt inte som planerad. med hängande underläpp och sura miner minst sagt kämpades kvällen igenom innan vi somnaden in alldeles för sent. tur att vi hade en plan B. igår kväll cyklade vi iväg till den pulserade innerstaden och slog oss ner i fönstret hos en utav de många restaurangerna. high wine. vi bjöds på fyra olika sorters vin med passande tilltugg och avslutade kvällen där med ett dessert vin och världens minsta dessert (en kokos pralin, men även den världens godaste).


kvällen var kravlös och då visade sig romantiken och vi oss från vår bästa sida.

Inga kommentarer: