onsdag 18 april 2012

the circle of life

åh det är så mycket som snurrar i mitt huvud just nu. det är så mycket som jag inte vill tänka på som snurrar i mitt huvud just nu. det är så mycket jobbiga saker som måste tas tag i och jag vill inte. jag vill att allt ska vara enkelt, att jag kunde göra allting enkelt och sedan bara flyta med strömmen. varför finner jag mig själv ta beslut och sedan lätt och rörligt följa med i dess svängar, och när jag sedan närmar mig slutet så får jag börja simma i mot strömmen. jag vill inte. jag vill inte. jag orkar inte. varför kan inte allt vara lätt?

lika mycket som att jag inte vill detta. lika lätt som det är för mig att stänga det ute och låtsas, så måste det tas tag i. förr eller senare kan det inte undvikas längre. och jag ser min bubbla spräckas och mitt leende blekna. jag borstar av mina axlar och plockar ihop mig själv och går vidare. för det är vad jag gör, det är vad jag alltid har gjort.

The show must go on

1 kommentar:

Anonym sa...

lilla gumman,det var tunga ord,hoppas du tar de rätta besluten,och att du vet att vi alltid finns för dig om det är något. Vissa saker måste man bara göra ibland,och det brukar bli bra och lösa sig i slutet.Kram mamma