torsdag 2 juni 2011

jazz festival




nu när det har varit jobbigt, med sömnlösa nätter, kroniska huvudvärk och ont i magen över all stress med skolan och allt som ska vara klart. var det som om knuten i magen försvann när jag puttade in min rapport i facket till min lärare. det värsta var nu över (men självklart kommer det mer!!). men nedräkningen har börjat. bara 3 veckor kvar.


det passar då utmärkt att det i hela 4 dagar är jazz festival i staden. har aldrig varit här över festivalen förut så visste inte vad jag skulle förvänta mig. så när jag innan idag kom ut från andra sidan av tunneln och möttes av trumslag, hög musik och en hel hjord av folk t.o.m floden var full med båtar och kanoter blev båda jag och mina vänner chockade. vi ville ju bara ta en kaffe i det fina vädret, men tjii fick vi. det blev en coffee-to-go och strosande där man verkligen bara fick följa med strömmen. men det har sin charm och vädret visar sig från sin bästa sida.


kvällen ska avnjutas i festival vimlet med ett glas vin....eller två.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt gumman,hoppas du får en mysig och lite avslappad helg.Hälsa Joff kram