söndag 29 maj 2011

blomster tider



helgen har rusat iväg och nu när den är över så inser jag hur

mycket jag redan saknar den. jag har fått upptäcka nya delar av mitt nya hemland och jag har haft många skratt och djupa samtal med mina föräldrar som har varit här och besökt oss.


jag tänker redan tillbaks på gårdagen då vi strosade runt på kullerstens gator i ost-staden Gouda. vi hörde försäljaren ropa ut dagens-klipp. blommor, frukt och självklart massor med ost låg uppdukat på marknaden.


frukost bordet idag var uppdukat med holländska godsaker som vi inhandlade på marknaden och luften kändes tung. jag trivdes väldigt bra i min dröm bubbla och var inte intresserad utav att komma tillbaks till verkligheten. 4 veckor kvar


idag här det tillkommit färg och krukor till våran inreda balkong. det blev dessa söta små lila (fråga mig inte vad de heter) och även 6 plantor med jordgubbar. mums! vi får väl se när vi får skörda första gubben




dessa blommor pryder vår balkong



dessa pryder vår lägenhet


1 kommentar:

Anonym sa...

Å så fint det blev,och så lite jordgubbar med,gott.Tack än en gång för´mysiga dagar.Kram mamma-pappa