tisdag 24 maj 2011

skrivande i mörker

jag sitter i min mörka lägenhet bakom låsta dörren med endast internet radion och kökslampan som sällskap. mina fingrar rör sig snabbt över tangentbordet och stannar upp då och då för att bläddra i boken intill. fingrarna skriver mina tankar över det jag läser och jag låter tankarna styra min hjärna och mina fingrar. de har fått i uppgift att skriva om andra. ett något vagt uttryck. något som ska vara kreativt men ändå med struktur och tanke bakom. och det ska gärna vara relaterat till mitt huvudämne tourism. tankarna snurrar, fingrarna rör sig och ögonen registrerar allt jag läser men jag känner mig ändå vilsen. så jag fortsätter att sitta i mörkret i väntan på en idé och ett avslut. fingrarna är kalla och ömma. de liksom resten av kroppen behöver en paus. vi längtar efter sommaren.

1 kommentar:

Unknown sa...

Din tavla är klar! :) Love you!