måndag 13 oktober 2008

Vänskap med TID

Känner att jag måste avreagera min irritation. Fråga mig inte vart den kommer ifrån, byggt upp sig helt av sig själv.

Vad är svårigheten med att höra av sig? Visst om man inte har tid, men Herregud! det tar max 2min med ett samtal och bara fråga: Hur mår du? Är inte vänskapen värd mer? Lever man i en relation, så har man alltid tid att prata med varandra hur stressigt man än har det. Varför är det inte så med vänner? Varför kan det inte var mer lättsamt? Varför måste det varit inplanerat att bara ringa ett samtal. Eller bryr sig inte folk?

Killar är faktiskt sjukt mycket bättre. De bara ringer frågar ska vi göra nåt? Hur är läget? Vad gjorde du i helgen? Och har den andre inte tid så är det Fine. Fine vi hörs imorgon. Och tro det eller ej, men de ringer faktiskt tillbaka dagen efter. Vad är det som är så jobbigt med att visa att man bryr sig?

Men det värsta är ändå folk som klagar över att de inte har nåt att göra, att ingen hör av sig, att det aldrig är någon som vill hitta på nåt med dig. För de som säger detta brukar just var dem som aldrig ringer själva. Man ska bara ringa till dem hela tiden, och skulle man sen bli så pass trött på att alltid vara den som ringer och bestämmer sig för att inte ringa när något kul ska hända. Jadu, då är du den dummaste i hela världen. Detta låter lite elakt men ibland önskar jag att alla dessa människor som har det sååå svårt att ta kontakt (höra av sig) förlora alla sina vänner. Bara för att få dem att förstå vad dem har gjort, att om de hade brytt sig och vårdat den hade de haft den kvar.

Ska man inte vårda kärleken lika mycket som vänskapen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej.
Är jag en av dem, som AAAALDRIG hör av sig?

Du är inte så bra på att ringa, du heller.

Vi ses väl till helgen? Då är det party, party!
Jobbade du lördag? Du skrev utgång fredag i sms:et?
Vilken av dagarna?

Kram!
Tilda