tisdag 28 oktober 2008

Kalas a la Fifty + Högskoleprovet

Börjar mer om mer tänka om det finns någon så oseriös som jag? Inte nog med att alla pluggar till detta hyperviktiga prov som BARA hålls 2 gånger om året och som kan avgöra väldigt mycket när du ska plugga vidare. Och vad gör jag? Jo, första gången jag skrev det (för ett år sen) glömmer jag vända på de förbannade papprena så jag missar alla, ALLA baksidorna. Och nej, jag skämtar inte. Då tänker ni säkert men det måste ju ha gått bättre detta året, eller? NEJ för detta året bestämde jag mig för att försova mig på morgonpasset och sedan kommer jag försent eftermiddagspasset eftersom jag fastnar i trafiken. Högskoleprovet är helt enkelt inget för mig.

Avslutar sedan dagen med en stor 50års fest för min käre mor med en massa trevliga människor och på tok för mycket alkohol för att dränka min otroliga bitterhet över provet. Nej usch nu lät jag som världens alkoholist, vilket jag absolut inte är! Men det behövdes nog för att jag skulle kunna sova gott.

Igår kväll besökte jag för första gången i mitt liv Bar-B-Ko, en väldigt välkänd restaurang i Kristianstad som serverat grillat. Väldigt flott, men klockan var på tok för mycket och magen på tok för tom, så med en viss teknik att att slänga i sin maten under tystnad efterföljande av att man ätit alldeles för mycket inföll sig. Eller egentligen inte så mycket, eftersom köttet var blodigt. Hate blodigt kött! Så satte min vägran in till att äta upp det lilla lammet. Lite besviken över att de inte hade mage att fråga hur jag ville ha köttet. Aja baja

Inga kommentarer: