söndag 9 januari 2011

back to reality







usch imorgon är det dags. vill verkligen inte. orkar inte. kan det inte vara över nu.

det kändes faktiskt riktigt trist att åka hem igen. jag trivdes väldigt bra i sverige. kändes mycket värre att åka denna gången. varför? kan det vara för att nu visste jag redan vad som väntade. inte lika exalterad som sist. eller kanske för att jag inte vet när jag får träffa mina kära svenskar igen. saknar verkligen er alla därhemma.

under tiden jag var hemma var jag tvungen att intervjua farmor och idag skulle jag sätta mig till att transkirbera hennes intervjua. måste erkänna att det var riktigt mysigt att sitta och lyssna på hennes historier i öronen. det var så lugnande. känns verkligen löjligt. men farmors röst var som en tröstande snuttefilt. något jag kan behöva ibland.

glömde min kamera i holland under min sverige vistelse. men iallafall nu bjuder jag på några bilder ifrån min holländska jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syrran vi saknar dig jätte mycket med ni får gärna flyta till Sverige i morgon :) men vi får hoppas att dina plugg år går fort så du kan komma hem igen. Lycka till i morgon så får vi höras snart på Skype igen många kramar tessa

Anonym sa...

Hej lilla gumman,härligt att selite bilder från din hollands jul.Hoppas du har fått igång din födelsedagskamera så vi kan få se lite bilder från lägenheten.Här är väldigt tyst o tomt efter att ni åkte,nu imorgon är det vardag igen,tror du snabbt kommer in i vardagen igen,lycka till med skola och kommande resor,så kommer vi snart på besök och kollar hur ni ahr det.Hoppas snart ochså få se er i sverige igen.Kämpa på och än en gång lycka till med skolan,du är så duktig.kram mamma-pappa

Unknown sa...

Saknar dig också, sandylove,