tisdag 21 februari 2012

ej barntillåtet

varför finns det dessa oskrivna regler över vad man inte får göra?
jag har ett stort begär att göra något man inte ska göra. allt runt omkring säger nej. jag säger också nej, men mitt huvud och mitt inre skriker ja, och det får mig att tänka, varför inte?
men sen finns de rösten i ditt huvud som säger: sandra tänk på konsekvenserna innan du gör något. gör inte som du alltid gör och hoppa in i något för att du känner för det och sen när du är mitt i det undrare du varför du gjort det......
varför finns oskrivna regler? varför gör inte bara folk vad de känner för och sluta leva efter dessa oskrivna regler? varför lever vi inte efter hur vi känner och gör något obarntillåtet (eller hur man nu säger).

Do something crazy and just live in the moment. No thoughts about tomorrow.....eller?

1 kommentar:

Unknown sa...

I agree! Önskar det vore så galet enkelt! ;)
Jag vill också bara ge med mig ibland...