onsdag 23 november 2011

motivation till motivering

försöker finna motivation till att skriva en motivering, eller rättare sagt fyra.
för inte nog att jag måste motivera mig själv till att skriva en motivering, utan finna motivation till att skriva fyra. galet!

dessa tre dagar har varit fullspäckade i skolan. det är mörkt när jag cyklar dit och mörkt när jag kommer tillbaks. vad som händer utanför skolans dörrar vet jag inte så mycket om. jag lever framför en skärm med siffror och bokstäver, och med människor pratar jag siffror och bokstäver. ett språk som ingen utanför skulle förstå. kodspråk och studietermer som någon hittat på. ett språk som man med tiden lär sig att tala. ett språk som jag nu har svårt för att sluta tala. på den lilla lediga tid jag har staplar jag mig fram. vet knappt hur man beter sig utanför mina dörrar och med ett språk och beteende som ligger djupt bak i mitt minne, mitt förflutna, i mitt sociala liv.

det har blivit sagt många gånger förut, men jag längtar tills de kommande två veckorna är över och jag kan får mitt liv och sociala umgänge tillbaka.


Inga kommentarer: