fredag 2 december 2011

julmusik och saffran sprider lugn


har varit urkass sistone på att skriva i bloggen. mitt huvud har varit fokuserat på allting annat och motivationen har inte funnits där. långa dagar i skolan har lett till utmattning när jag (vi, jag och min inneboende) kommit hem, har det bara varit att äta, plugga lite till och sedan krascha på varsin kant av soffan. stressen är inte över än, men helgerna är heliga för mig. en dag i veckan gör jag alltid helt fri från allt som rör skolan och plugg.


idag är den dagen. har precis inhandlat saffran, har aldrig vetat innan att denna underbara krydda är svindyr fick en smärre chock när jag stod vid kassan, särskilt eftersom jag inhandlat sju påsar. idag är en sådan dag jag inte bryr mig om sånt. jag sätter på svenska jultoner och drömmer om lussekatterna som snart ska komma ur ugnen. lugnet sprider sig här ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sju påsar ja det må jag lova då kan du baka mycket katter,det är lika dyrt som guld,så va sparsam med det.
Kram mamma