onsdag 13 april 2011

sommaren vinkar och ler

vilken ångest vi alla hade när vi satt på flyget på väg hem från varma vietnam. varför skulle vi behöva åka tillbaks till kylan nu när solen äntligen kommit tillbaks till asien? vilken lycka när vi alla insåg att vädret för denna månaden visar sig från sin bästa sida. sedan jag kommit hem har det varit sol sol sol. plugg, skola och studier är sååå långt borta, men imorgon måste jag ta tag i mig själv och denna hemskt/groteskt/fruktansvärda rapport som måste skrivas. vågar knappt uttala orden att jag önskar att det regnade. det hade tvingat mig till att börja, fullfölja och skriva klart. solen vinkar och ler. det gör ju inte saken lättare att min sambo med föräldrar har inrett och fixat våran balkong som en överraskning och imorgon ska den invigas. jag tjuvstartar med en bra bok och nyinhandlade jordgubbar.

våran nya fina balkong. ska tillägas att vi även fått upp en ny fin markis

1 kommentar:

Anonym sa...

ser ju jättefint ut gumman,hoppas vi får provsitta när vi kommer på besök.Lycka till med skolarbetet.Vi kan sända över lite gråmulet småregnande till er.Ha det bra kram från mamma-pappa