söndag 27 februari 2011

jag hinner inte med

det händer så mycket på en gång. allt ska helst göras och vara klart på en gång. jag hinner inte med. känns som om jag stannat upp och nu bara står och tittar på allt som sker utan att delta. jag måste vakna upp och börja jobba, något måste hända. det är som om all stress får mig till att frysa till och istället för att jobba hårdare lägger jag mig på rygg. kan inte vänta tills denna veckan är över. då jag äntligen kan andas ut och se fram emot lite ledighet. välbehövligt.

helgen har bara rusat iväg och nu är det söndag igen. i fredags blev det firande på kerkplein eftersom alla mina vänner blev antagen till sina utbytesprogram, så till sommaren får jag säga hejdå till allihopa. det blir ett nytt kapitel i Holland. det får börjas på en ny kula men jag har även många nya resmål (med gratis-boende). resten av helgen har bara varit jobb. har fått ett extraknäck på en restaurangen till den stora festivalen nästa vecka och igår fick jag komma och provjobba.

det känns så sjukt. för ett års sen satt jag i ett vardagsrum i Holland med stora förundrande ögon på vad alla diskussioner handlade om. nu springer jag runt på en restaurangen i staden som servitris. när hände allt detta? när gick förvirringen till förstående? när blev mina första knakiga ord till fullt förståeliga meningar och samtal? allt går inte att förstå sig på. men jag förstår att jag idag måste ta tag i min växande plugghög om den någonsin ska börja bli mindre.

1 kommentar:

Anonym sa...

älskade unge man bli helt snurrig i huvudet av allt.............som händer runt dig.Men glöm inte och vila lite med,lycka till med pluggandet. Idag skall vi fira din syster,din pappa är sjuk och ligger i sängen.Ha en bra dag,kramar mamma