onsdag 13 oktober 2010

efter regn kommer solsken

det är bara onsdag men fy attans vilken vecka redan. haft två lektioner inställda lektioner pga att läraren helt enkelt inte dykt upp (den ena var sjuk och den andra lunchade med en vännina :s). blev sedan utskälld av tågkonduktören i måndags, vilket det hela slutade med att jag blev kallad "utlänning" och att hon rev sönder min biljett och kastade den i ansiktet på mig. och ni har operation klagomål påbörjats!
efter dessa händelserna trodde jag att detta var slutet för mig och holland men för en gångs skull har vinden vänt.

igår under skoltid ringer holländska arbetsförmedlingen och har ett jobb för mig idag och imorgon(vet fortfarande inte vad jag ska göra....) men att det var bra betalt och att de skulle berätta mer senare. vet endast att det har något med godis att göra, mums! kanske blivit anställd som godis-ätare, haha.

nu har även mitt csn blivit beviljat. vad ska hända härnäst? kanske skulle köpa en skraplott...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses vad hände nu på tåget??Hinner du jobba med i allt skolarbete,du måste vila lite med ibland.kram mamma