torsdag 16 september 2010

förvirrad turist javisst

vilken dag! bussen imorse total ignorerade där jag stod och vinkade för att visa att jag ville med, men nix han stannade inte! vad göra? ta tåget istället som kostar typ dubbelt upp, puh. försöker mig på att testa mitt tågkort för första gången men så fort jag försöker "checka in" tjuter och blinkar hela terminalen..hm...vad göra?

jo hoppar på tåget iallafall för de kollar aldrig din biljett ändån. och vad händer, just precis idag bestämde de sig för att kolla din biljett. sandra räcker snällt över sitt tågkort och låtsas som ingeting, när tågkonduktören påstår att jag inte betalat. jag argumenterar starkt för att jag är en förvirrad utlänning som inte förstår hur kortet funkar, intar "offer"-rollen. TUREN var på min sida och jag får åka gratis till skolan. ibland måste man ha flyt.

frågor konduktören snällt hur man använder och aktiverar sitt tågkort, han tittar förvirrat på mig och säger sedan: fråga folket på stationen. haha Holland i ett nötskal. inget vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha,du är smart du,de skulle bara veta att du förstår allt de säger.Hoppas du kan klura ut hur tåget fungera,och sedan får väl bussbolaget ha en skrapa för de inte stanna.Lycka tll med resandet.Kram mamma